KELAB CMM

Home » » Pokok Yahudi Home » » Pokok Yahudi

Pokok Yahudi

| Posted in | Posted on 8:41 PTG

Pokok yahudi atau pokok Gharqad juga dikenali sebagai boxthorn dan nama saintifiknya Nitraria retusa. Website dari Israel (.il) merujuknya sebagai ‘salt tree’. Pokok ini juga didapati tumbuh di sekitar Pakistan, Iraq, Syria, Jordan, Arabia dan Utara Afrika.

Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: " Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

Dengan masa yang agak singkat, beliau menceritakan akan gementarnya puak-puak yahudi tentang kebenaran hadith ini, maka dengan rancaknya mereka sekian lama mencari tapak untuk menanam pokok-pokok gharqad ini, dan kini telah ditanam secara meluas di tanah palestin. betapa gilanya orang yahudi ini, yang menentang orang islam, tetapi dalam masa yang sama mempercayai kesahihan hadith ini.

Apa yang menarik perhatian adalah website kerajaan yahudi ini sendiri di israel. Website tersebut adalah Jewish National Fund. http://www.jnf. org/ dari maklumat yang ada di halaman itu, yahudi mempunyai satu dana kebangsaan yang khas untuk penanaman pokok!!!

Bayangkan, satu dana kebangsaan khas untuk tujuan tersebut di samping TUJUAN UTAMAnya adalah mencari tanah untuk puak-puak yahudi ini tinggal.
Website ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek2 lain. Kepada yang mengikuti kempem tersebut akan diberikan sijil seperti gambar di bawah ini.
wallahualam la pokok apa yg ditanam sebanyak 220 juta itu. tetapi jika benar, pokok gharqab ini yang ditanam mereka, maka sahlah yahudi ini sememangnya mengakui kebenaran Islam tetapi tetap menentang Islam."

Untuk maklumat lanjut mengenai Pokok ini sila klik disini.

Comments (2)

  1. nice info...

  2. lau aq jadi pejuang palestin aq bom ja pokok ney drie jadi pengebom brani mati

Catat Ulasan

Link exchange: