KELAB CMM

Home » » iPhone 4 di Malaysia (Maxis Vs. Digi) Home » » iPhone 4 di Malaysia (Maxis Vs. Digi)

iPhone 4 di Malaysia (Maxis Vs. Digi)

| Posted in | Posted on 11:45 PG

Pada 24 September lalu kedua-dua pengendali perkhidmatan mudah alih utama Malaysia iaitu Maxis dan Digi dengan serentak telah memasarkan iPhone 4 kepada pengguna. menerusi pelbagai pakej harga yang menarik untuk menarik minat pelanggan masing-masing. Namun Celcom hanya berdiam diri dan tiada ura-ura bahawa mereka akan menawarkan pakej iPhone ini. Mungkin kerana Celcom lebih setia kepada Blackberry, sebab sebelum ini pun sememangnya celcom tidak pernah menawarkan pakej terhadap iPhone yang terdahulu.

Pakej Maxis
Maxis menawarkan empat pakej iaitu menerusi iValue plans dengan yuran bulanan serendah RM100 hingga RM375.Pelanggan Maxis juga boleh mendapatkan iPhone 4 secara percuma jika melanggan pakej iValue 4 dengan kontrak selama dua tahun dengan bayaran RM375 sebulan.

Pakej iData Plan pula, Maxis menawarkan dua pakej iaitu Pelan iData 2 da iData3 dengan yuran serendah RM50 sebulan.
Maklumat lanjut sila layari www.maxis.com.my/iphone



Pakej DiGi 
Digi pula secara keseluruhan menawarkan iPhone 4 pada harga RM2,490 untuk kapasiti 32GB dan RM2090 bagi kapasiti 16GB. Namum pengguna boleh memilih kemudahan pembayaran yang disediakan DiGi di bawah pelan pembayaran ansuran mudah tanpa faedah selama 24 bulan dan 36 bulan.
Pelan yang ditawarkan DiGi cukup menarik menerusi dengan kontrak selama 24 bulan iaitu iDigi 88, iDiGi 138 dan iDigi 238 dengan masing-masing membabitkan komitmen bayarab bulanan sebanyak RM63, RM93 dan RM168

Pendaftaran semasa dalam tempoh promosi membolehkan pengguna mendapat rebat sehingga RM5 sebulan menerusi Auto Billing sekaligus pengguna boleh menikmati bayaran bulanan yang lebih rendah.
Maklumat lanjut sila layari www.digi.com.my/iphone

Keputusan:-
DiGi menawarkan pakej iPhone yang lebih menarik daripada Maxis. Tapi terpulang kepada pengguna untuk memilih yang terbaik bagi mereka.

Oleh itu, kepada pengguna dan bakal pengguna iPhone 4, membeli ikut keperluan dan kemampuan, bukan ikut kemahuan. Jangan sampai makan pasir pulak gara-gara taksub sangat dengan gadjet seperti iPhone ni.


























Comments (1)

  1. Kan iphone 4 ni ade banyak problem... contohnye masalah antenna or reception... ade gak ker nak beli.. kalau aku tak nak arr.. sebab nak pengang iphone ni pun kene cara yang betul.. kalau tak.. masalah...

Catat Ulasan

Link exchange: