KELAB CMM

Home » » Campaign Nuffnang Home » » Campaign Nuffnang

Campaign Nuffnang

| Posted in | Posted on 9:33 PTG

Huh!! hari ni cuaca panas sangat, sampaikan bila aku bukak paip air kat tempat kerja pun panas gila. Macam ade jer pakai water heater, padahal takde pun. Panas hari ni sampaikan paip air kat area tempat keje aku tu jadi panas... huhu... Global warming kot.. yer ker? kot....

Melalut plak...hari ni aku nak cerita la sikit, aku ni baru jer start berblogging, baru sebulan lebih, memang masih tak tau apa-apa lagi pasal blogging ni. Banyak lagi yang aku nak belajar pasal bende ni. Lepas itu bila dah start blogging ni aku selalu jer terbaca dekat entry blog-blog lain pasal nuffnang ni. So aku pun usha la website nuff pastu aku join pada 21/09/2010. almost a month la join...


So hari ni 12/10/2010 aku sedikit teruja bila ada perubahan kat dashboard nuff aku, tetiba jer kat bahagian earning tu ade campaign dari nuffnang. Thanks to Nuffnang Team. Tapi tarikh tu dah lepas.... aku tak faham la campaign ni... ada tak sesiapa boleh jelaskan. pls...

Dah ini aku tak paham apalagi BE, CPM kejadah aku memang totally lost.. Kena wat research ni kat entry korang ni. 

So any explaination or tips pls share.....



Comments (11)

  1. ciklin pun tak berapa pandai gak.. tapi yg ciklinn paham kalu dapat BE lagi best... sbb dia kira berapa ramai org masuk blog kita..then masyukk... tak perlu org tlg klik.. hehhehhe.....

    salam kenal dari ciklinn & co

  2. hai..kina pun baru sebulan lebih join..alhamdulillah da dapat 3 BE..

    mula-mula..kita akan dapat iklan CPC je..cost per click..kalau orang click kita dapat la 0.25 1 click..(untuk status gliterati)..

    iklan ni dia akan keluar bila traffik tinggi means orang ramai masuk..

    BE pulak advertiser yang akan bagi..contohnya dekat blog kina toyota..toyota beli visitor dekat blog kina..let say toyota beli 1500 visitor untuk 15 hari..means 15 hari tu dia bahagi jadi 100 visitor yang view..lepas tu die hilang la iklan tu..esok plak dia keluar..dah tamat tempoh dia jadi metered earning pulak..yang ni macam CPC tu balik..

    Iklan paling level tinggi advertorial - yang mana blogger tu kena buat post atau entry pasal produk advertiser tu..

    hehe..paham x?sori kalau tak paham..banyak lagi kena story sebnrnye..

  3. lupa nak cakap..biasanya nuffnang akan update earning tiap mggu..biasanya hari isnin kalau takde cuti2..

  4. dapat BE baru la iklan selalu muncul...kalau tak tenggelam timbul..

  5. ye betul..kate2 mereka yg di atas tu...=)

  6. Atok dah lama berblog tapi tak dapat2 BE....ada tips ke?

  7. itu iklan yg kuar kat blog awk & jumlah klik utk per minggu...

  8. Oh.. itu macam ka? Thanx to ciklin, kina, yahaya,dilot, suhaimi dan azhar.
    Kalau mcm ni nak tunggu dapa BE la... To atok, baik atok tanye yg senior2 ni ha.. sebab saye pun tak tau ni ha....

  9. tu dah ramai bgtau...xpayah laa sis tlg bgtau dah..
    tapi kalo nk tau pasal Nuff, ada serba sedikit di blog sis :D

  10. yang pasti kempen nuffnang bukanlah kempen Pilihanraya memilih wakil rakyat, hahaha boley.

  11. tu la pasal.. kalau tak, tak pasal2 kene berkempen mcm pilihanraya.. huhuhu
    nasib baik....

Catat Ulasan

Link exchange: